Ενισχυμένος και με "νέο αίμα" ο Πολιτιστικός Σύλλογος Βαθέος ΚΑΠΕΤΑΝ ΛΑΧΑΝΑΣ έκανε την καθιερωμένη παράσταση του Καδή, διανθισμένη με διάφορα σκετς που διακωμώδησαν τα της επικαιρότητας. Μόλις μία ώρα πριν τέλειωσε η παράσταση και φύγαμε όλοι ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι από τη δουλειά αυτών των ανθρώπων, που επιμένουν κόντρα στις δυσκολίες, στις συγκυρίες, στην αδιαφορία και τον καναπεδισμό των πολλών να κρατάνε ζωντανή την παράδοση και την πολιτιστική δημιουργία. ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ. Οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν από δικό μου λάθος αντίστροφα χρονολογικά, αλλά οι λεζάντες θα σας διαφωτίσουν:
Αντί για την Στιγμή, το Πουλί της Αλήθειας και η... κ.Μανωλίδου Σκληρές οι ερωτήσεις της Ευγενίας... Δυό χωριάτισσες ψωνίζουν στο SEX-SHOP Και ο μίστερ 11880 που ρωτάει πότε θα γίνει πρωθυπουργόςη Ντόρα Η Πετρούλα λέει τον καιρό... Ψεκασμός για έϊτζ του πουλιού... Η διάγνωση ήταν... μούχλιασμα! Το κόκκινο χρώμα οφειλόταν στο...κραγιόν! Και μια κότα ζωντανή που ξέμεινε από προηγούμενο σκέτς(ο Καδής, η Καδήνα και το γκοζντάνι που κάνει αέρα με τη σκούπα). Ταξίδι με το ΜΥΚΟΝΟΣ με κεφτεδάκια και ντολμαδάκια ΄Ερωτας στο δασάκι επί παγκακίου Από τη λαϊκή σάτιρα, δεν θα μπορούσε να λείπει ο...Εφραίμ! Η "Καλομοίρα" κάτω από το πάλκο άδει το SECRET COMBINATION Η σύζυγος του Καδή, μελαμψή μετά διδύμων ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!
Να μη παινεύουμε μόνο τα δικά μας, να λέμε και για τα γειτονικά... Ιδού η παρουσίαση του καινούργιου κρασιού της Νικαριάς, από τον Στέλιο Λογοθέτη, στον σημερινό ΟΙΝΟΧΟΟ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ(ένα μικρό κέρασμα της παρουσίασης, ένα σφηνάκι, το υπόλοιπο στο www.kathimerini.gr): Μπεγλέρι*
Tο ικαριώτικο Sauvignon Blanc!
Μια άγνωστη αλλά ενδιαφέρουσα ποικιλία, που μπορεί να δώσει αρωματικά και πλούσια κρασιά
Του Στέλιου Λογοθέτη, οινολόγου
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ
Είναι μία από τις πλέον ξεχασμένες ποικιλίες του ελληνικού αμπελουργικού χάρτη, την οποία συνάντησα για πρώτη φορά στην Ικαρία. Φυσικά, στο συγκεκριμένο νησί βρίσκεται υπό τη σκιά του Φωκιανού που είναι και πιο… διάσημη από ιστορικής πλευράς ποικιλία, καθώς έχει συνδέσει άμεσα το όνομά της με τον Πράμνιο Οίνο της αρχαιότητας......
Τραγούδησε για πρώτη φορά μετά την περιπέτεια της υγείας της
Του Δημητρη Pηγοπουλου
Οταν ο Φοίβος Δεληβοριάς σήκωνε το ακουστικό για να προσκαλέσει την Αρλέτα στις παρασκευοσαββατιάτικες «πρεμιέρες» του στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο μάλλον δεν φανταζόταν αυτό που συνέβη το βράδυ της 20ής Φεβρουαρίου. Πολύ πριν από τις δέκα το βράδυ, εκατοντάδες κόσμου σχημάτιζαν μια τεράστια ουρά έξω από το κέντρο της λεωφόρου Συγγρού αψηφώντας το διαπεραστικό κρύο. Τελικά, οι υπεύθυνοι του χώρου, εξαντλώντας τα όρια χωρητικότητας της αίθουσας, έκοψαν 700 εισιτήρια εισόδου, αφήνοντας εκτός 400 περίπου άτομα.
Ηταν μια μικρή πρόγευση για όσα θα ακολουθούσαν. Μετά το διάλειμμα, η εμφάνιση της Αρλέτας στη σκηνή, μαζί με δύο αγαπημένους της μουσικούς, τον Βαγγέλη Ρακόπουλο (κιθάρα) και τον Ντίνο Αποστόλου (πνευστά), προκάλεσε σεισμό χειροκροτημάτων. Ηταν ένα χειροκρότημα ευγνωμοσύνης και ανακούφισης μαζί. Η Αρλέτα ήταν όρθια και καλά. Το ίδιο υπαινικτικό χαμόγελο, τα γνωστά πειράγματα στους μουσικούς της και ο αιώνιος αυτοσαρκασμός της. «Οπως βλέπετε τη γλίτωσα και είστε υποχρεωμένοι να με ανέχεστε για λίγα χρόνια ακόμα». Ευχαρίστησε ονομαστικά τους γιατρούς της που της έσωσαν τη ζωή. Τα έλεγε όλα πολύ σιγά, σχεδόν ψιθυριστά, κι αυτός ο ψίθυρος έχει μια τρομακτική δύναμη που τους καθηλώνει όλους.
Αρχή με «Τα μικρά παιδιά» και αμέσως μετά «Τα ήσυχα βράδια». Δεν υπήρχε κάποιος που να μην τραγουδούσε και τη συγκίνηση στον αέρα την έκοβες με το μαχαίρι. Ακολούθησαν μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια της: «Ερχεται κρύο», «Εκδρομή», «Τσάι γιασεμιού», «Μια φορά θυμάμαι» κ. ά. Τέλος του πρώτου μέρους με ένα καινούργιο τραγούδι για την παλιά της, αγαπημένη γειτονιά, τα «Εξάρχεια» σε στίχους Σάννυς Μπαλτζή. Η επανεμφάνιση επί σκηνής έγινε μαζί με τον Φοίβο Δεληβοριά. Πρώτα «Το τραγούδι της δραχμής» και αμέσως μετά η «Πλατεία Αμερικής». Ακολουθούν δύο επιτυχίες της «ύστερης» περιόδου («Batida de Coco», «Μπαρ το ναυάγιο»). Πάει να φύγει η Αρλέτα («Δεν έχω άλλες δυνάμεις, επιτρέψτε μου να αποχωρήσω») αλλά ο κόσμος την κρατάει στη σκηνή. «Θα πούμε κι άλλο αλλά θα το τραγουδήσετε εσείς». Είναι η σειρά της «Σερενάτας». Νέα χλαπαταγή, πάλι σηκώνεται να αποχωρήσει, μια συνεννόηση με τον Φοίβο και πάλι ψιθυριστά: «One for the road, όπως λένε και οι Αγγλοι». Τραγουδάνε μαζί το «Τι τα θες» του Τσιτσάνη. Ο κόσμος όρθιος, η Αρλέτα υποκλίνεται, για μια στιγμή ένιωσα ότι ήμουν σε μπουάτ της Πλάκας στην καρδιά της χούντας.
Οταν τα φώτα έσβησαν στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, περασμένες τρεις, ο κόσμος αποχωρούσε με τη βεβαιότητα ότι είχε ζήσει μια σπουδαία στιγμή του φετινού μουσικού χειμώνα.
Ο μετρητής του μπλόγκ έδειξε χτες το νούμερο 15000 στις επισκέψεις, κι επειδή κάθε θεωρούμενο ορόσημο πρέπει να γιορτάζεται, θέλω να σας ευχαριστήσω όλους από καρδιάς, με τη συνοδεία δύο φωτογραφιών με άνθη, η μία με ένα μπουκέτο τριαντάφυλλα κι η άλλη με μια ανθισμένη αμυγδαλιά(εποχής),που αφήρεσα από τη φίλη μου την Αθηνά και το μπλόγκ της ΒΟΛΤΑ ΣΤ΄ ΟΝΕΙΡΟ. Πάνω ακριβώς, ένα σκίτσο σημερινό του Χαντζόπουλου από τα ΝΕΑ, σχετικό με την απόδραση Νο2 (αρίθμηση αποδράσεων πρώτη φορά κάνω) που μου άρεσε.
Δεν μας έχουν συνηθίσει εδώ που τα λέμε σε καλά λόγια για τους συνεταιρισμούς, διότι ο συρμός άλλα θέλει να έχουν το προβάδισμα κι όχι οι ενώσεις ανθρώπων. Είναι και ο ανταγωνισμός που είναι σκληρός σαν το ατσάλι, είναι και η νοοτροπία που θέλει ό,τι κοινό να το καπηλευόμαστε, είτε πολιτικά, είτε και οικονομικά, είναι και η ηθελημένη άγνοιά μας και ο ωχαδερφισμός που τείνει να γίνει κυρίαρχη ιδεολογία και ό,τι το συνεταιριστικό είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων στην αφάνεια. Να λοιπόν ένα ρεπορτάζ του ΕΘΝΟΥΣ του περασμένου Σαββάτου, που παρουσιάζει τα επιτεύγματα της ένωσης πολλών ανθρώπων και μέχρι πού φτάνει η χάρη τους. Φυσικά, το ρεπορτάζ ήταν μακροσκελέστατο, απαγορευτικό για έναν περιορισμένο μπλογκοχώρο σαν κι αυτόν και αναγκαστικά σας έβαλα την εισαγωγή και το κεφάλαιο που μας αφορά, δηλαδή το κρασί μας το ταξιδιάρικο και ως πού "αρμενίζει η γρούντα του"(σαμιακή έκφραση για τους εκτός γλωσσικού ιδιώματος της περιοχής).
Συνεταιρισμοί που δουλεύουν σαν πολυεθνικές
Ενώσεις αγροτών που κατάφεραν να κατακτήσουν τη διεθνή αγορά με τα προϊόντα τους
Οι Κινέζοι πίνουν σαμιώτικο κρασί, οι Ρώσοι και οι Τσέχοι τρώνε ροδάκινα από το Βελβεντό, οι Βούλγαροι κοτόπουλα από τα Ιωάννινα, οι Ολλανδοί προτιμούν βιολογικό γιαούρτι από τον Βόλο και οι Κορεάτες δοκιμάζουν τσικουδιά. Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί μετρούν περίπου έναν αιώνα ζωής. Από τους περίπου 1.000 ενεργούς συνεταιρισμούς- πρωτοβάθμιοι και Ενώσεις- αρκετοί είναι αυτοί που διαγράφουν λαμπρή πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στις αγορές του εξωτερικού. Στα ράφια των καταστημάτων σε χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής, ακόμη και της Ασίας φιγουράρουν ελληνικά προϊόντα με τη σφραγίδα αγροτικών συνεταιρισμών, πολλά από τα οποία μάλιστα κατακτούν τις πρώτες θέσεις σε μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΠΑΣΕΓΕΣ), περισσότεροι από 50 αγροτικοί συνεταιρισμοί έχουν επώνυμα προϊόντα. Ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί, των οποίων τα προϊόντα δεν τοποθετούνται καν στα ράφια των σούπερ μάρκετ στη χώρα μας, αλλά φεύγουν κατευθείαν για το εξωτερικό.«Δυστυχώς στο άκουσμα και μόνο της λέξης συνεταιρισμός, πολλοί σκέφτονται μία χρεωμένη επιχείρηση αγροτών, η οποία είναι στα πρόθυρα να κλείσει λόγω της κακοδιαχείρισης και της έλλειψης συνεννόησης. Δεν είναι όμως όλοι συνεταιρισμοί σε αυτήν την κατάσταση», λένε στα «ΝΕΑ» αγρότες και παραγωγοίμέλη συνεταιρισμών.Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ κ. Τζανέτος Καραμίχας, οι συνεταιρισμοί είναι ζωντανοί οργανισμοί και έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τις εμπορικές εταιρείες. «Έτσι, ό,τι προβλήματα μπορούν να δημιουργηθούν σε μία εταιρεία, μπορούν να εμφανιστούν και σε έναν αγροτικό συνεταιρισμό.Άλλες μπορούν και τα ξεπερνούν εύκολα και άλλες χρειάζονται χρόνο. Θα πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχουν ομάδες αγροτών που είναι εξαιρετικά επιτυχημένες».
Σαμιώτικο κρασί στην Κίνα Γαλλία, Αγγλία, Αυστραλία, Βέλγιο, Γερμανία, Ιταλία, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη. Και πρόσφατα, στη λίστα του κρασιού από τη Σάμο προστέθηκε μία ακόμη ασιατική χώρα: η Κίνα. Το 60%70% της παραγωγής της Ένωσης Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου βγαίνει εκτός συνόρων. Από τα 16.000 στρέμματα των παραγωγών της Ένωσης, κάθε χρόνο ο συνεταιρισμός εμφιαλώνει 7.500 τόνους κρασιού- 100% λευκό. «Τα τελευταία χρόνια είμαστε σταθεροί στην παραγωγή και τα έσοδά μας. Πάντα υπάρχουν προβλήματα, ωστόσο η εμπειρία είναι αυτή που μας κάνει να τα ξεπερνάμε γρήγορα», λέει ο διευθυντής πωλήσεων του συνεταιρισμού κ. Γιάννης Παρασύρης. 7.500 τόνοι σαμιώτικου κρασιού παράγονται ετησίως .
Πάει γκρεμίστηκαν οι παλιοί μύθοι. Πάει ο μύθος του Ηλία του 16ου με τον Χατζηχρήστο να φυγαδεύει τον Βέγγο με τη μέθοδο της σφαλιάρας, πάει κι ο μύθος του Πεταλούδα(Στηβ ΜακΚουίν) που έσκαβε καιρό για να βγεί στον καθαρό αέρα. Τώρα πλέον οι κρατούμενοι φεύγουν με σύγχρονα μέσα μεταφοράς(αυτό είναι που λένε το μεταφορικό ισοδύναμο;). Μάλιστα έμαθα ότι μετά και την δεύτερη απόδραση των ιδίων, το υπουργείο Δικαιοσύνης σκέφτεται να κατασκευάσει στις ταράτσες των φυλακών ελικοδρόμια για την ασφαλή προσγείωση και μεταφορά όσων κρατουμένων δεν μπορούν τις διατυπώσεις της κεντρικής πύλης των φυλακών.
Τώρα όσο για τις πολιτικές ευθύνες που λένε μερικοί δεν νομίζω ότι υπάρχουν. Καταρχήν η απόδραση έγινε Κυριακή απόγευμα, ημέρα και ώρα κατά την οποία κάθε πολιτικός που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να βρίσκεται καθότι και Απόκριες στην ιδιαίτερη εκλογική του περιφέρεια για τις καθιερωμένες χειραψίες και τα συναφή. Από την άλλη τι ευθύνη να έχει ο υπουργός ή ο γ.γ. για την αναχώρηση δύο κρατουμένων με ιδιωτικό ελικόπτερο από την ταράτσα της φυλακής; Αφού οι δεσμοφύλακες παρίσταναν τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, άρα αρμόδιος δεν είναι ο υπουργός Δικαιοσύνης, αλλά αυτός των Μεταφορών. Τρίτο και σημαντικότερο νομίζω...εδώ δεν παραιτήθηκε κανείς με τόσα που προηγήθηκαν, θα παραιτηθεί τώρα με μια αποδρασούλα;΄Οπως συνηθίζει να φεύγει πάντα από τις φυλακές ο Παλιοκώστας με ελικόπτερο, έτσι συνηθίζεται να μην παραιτείται και κανείς. Δεν κατάλαβα δηλαδή το πνεύμα σας... Εσείς να κάνετε τις αποδράσεις σας τα Σαββατοκύριακα, και να οι Αράχωβες και να τα Περτούλια κι ο Παλαιοκώστας να μην μπορεί να πάει ως το Πολυδένδρι;
Να και μερικές ΑΤΑΚΕΣ που μου ήρθαν στο μυαλό από το πρωί σήμερα, προς χρήσιν όλων των μπλογκοσυντρόφων ελεύθερα από μένα:
-Είμαι ο Παλαιοκώστας και μόλις έφυγα! -Είμαι ο Παλιοκώστας και μόλις τέλειωσα....(την πτήση). -΄Οχι πια Ψωροκώσταινα, στο εξής Παλαιοκώσταινα. -"Παλαιοκώστας-Ριτζάϊ, πτήσεις εσωτερικού" Κορυδαλλός-Πολυδένδρι χωρίς επιστροφή. -Ελ Βενιζέλος εσείς; Ελ Κορυδαλλός εμείς! -Ο προαυλισμός είναι σαν το ζέσταμα του αθλητή, πριν το άλμα(εις ύψος). -Ο προαυλισμός σε σχέση με την απόδραση, είναι σαν τα προκαταρκτικά πριν την σεξουαλική πράξη. -Μετά από τέτοιο υπερθέαμα, τι να μας δείξει η Γιουροβίζιον; -Γιατί δεν αναθέτουν την έρευνα και τη διάσωση στον Παλαιοκώστα; -Γιατί κάποιο κανάλι δεν κάνει σύμβαση στον Παλαιοκώστανα κάνει το ρεπορτάζ για την κίνηση στους δρόμους από το ελικόπτερο; -Ποιό PRISON BREAK; Παραδίδονται μαθήματα απόδρασης άμα λάχει! -Αν η περίπτωση Παλαιοκώστα δεν γυριστεί τουλάχιστον σήριαλ, οι σεναριογράφοι της τηλεόρασης, δεν έχετε λόγο ύπαρξης.
Βγαίνω από μια βραδιά μουσικής και συναισθηματικής πανδαισίας, στην εκπομπή "ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ" , με έναν Μητσάρα Μητροπάνο(αυτός δεν είναι Μητροπάνος, ανεφώνησε κάποια στιγμή φορτισμένος ο Τάκης Μουσαφίρης, είναι Μητροπαραπάνος), να σκορπάει θυμίαμα φωνής και ήθους και παρόντες ένα σωρό αξιόλογους ανθρώπους, να ομνύουν στη μεγαλωσύνη του. Τι να πω τώρα εγώ και τι να περιγράψω απ΄ ό,τι έζησα χτες βράδυ. Το μόνο που θα χρησιμοποιήσω είναι ο στίχος του Φίλιππου Πλιάτσικα από το τραγούδι που τούγραψε και περιέχεται στο άλμπουμ "ΣΤΗ ΔΙΑΠΑΣΩΝ" ... "Οι πιό πολλοί δεν εκτιμούν αυτά που έχουν-γκρινιάζουν ότι τάχα δεν αρκούν-μα είν΄ τα όνειρα γιαυτούς που ξέρουν να τα βλέπουν-και τα τραγούδια γιαυτούς που ξέρουν να τ΄ ακούν". Κι ας μου επιτρέψει ο αγαπημένος επίσης Φ.Πλιάτσικας μια τροποποίηση στην τελευταία φράση: "και τα τραγούδια για όσους ξέρουν να τα πούν"... "Παλιότερα είχαμε τους δεσμοφύλακες, τώρα έχουμε τους Θεσμοφύλακες". ΄Ετσι απάντησε προχτές ένα τηλεθεατής, για έναν θλιβερό-προκλητικό τύπο που υπερασπιζόταν την απαγόρευση χρησιμοποίησης της φάτσας του Εφραίμ στο Καρναβάλι της Πάτρας, γιατί έτσι προσβαλλόταν το Αγιονόρος και το ιερατικό σχήμα και μιλούσε συνεχώς για θεσμούς. Ο οποίος πάει τα τελευταία 40 χρόνια στο Βατοπέδι, αλλά εκτός από τα έργα δεν είχε τίποτα άλλο αντιληφθεί(καλά το ελικόπτερο πού προσγειωνόταν, στο ηγουμενείο;). Να τον σατιρίσουν-είπε-αλλά σαν πρόσωπο χωρίς το ράσο. Τι να γίνει κύριέ μου, είναι και κάποια πράγματα που δεν πάνε σκέτα, είναι σε συσκευασία. Μπορείς να πας στο σούπερ-μάρκετ να ψωνίσεις κάρβουνα και να απαιτήσεις να σου τα δώσουν χωρίς τη σακούλα(ατυχές ίσως το παράδειγμα αλλά αυτό μούρθε);
Αυτό με συγκλόνισε... και γιατί δεν το ήξερα, αλλά και γιατί δεν το φανταζόμουν
Ανύπαντρη μητέρα με τέσσερα παιδιά ζητεί να της χαρίσουν αμάξι και ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τηλεφωνήστε στο κινητό 69........
Σε όλο και περισσότερο δραματικούς τόνους έρευνες και στατιστικές καταγράφουν τα όρια της φτώχειας στη χώρα μας.
Τρόφιμα και ήδη καθαρισμού ζήτησε να της χαρίσουν η κυρία Ελένη από την Καλλίπολη του Πειραιά. «Δυστυχώς τα περισσότερα τηλεφωνήματα ήταν φάρσα», λέει πικραμένη. Ακριβώς αυτές τις στατιστικές αναλύσεις και τους δυσθεώρητους αριθμούς έρχονται να επιβεβαιώσουν καθημερινές ιστορίες συμπολιτών μας, που σοκάρουν.Ο 27χρονος Γιώργος Μήτσιος βρήκε λύση από το xariseto.Το να φτάσει μια γυναίκα να δημοσιεύσει αγγελία για έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για τα παιδιά της δεν ήταν κάτι που μπορούσες να συναντήσεις πριν από λίγα χρόνια. Ομως, σήμερα, αυτή η ιδιότυπη «επαιτεία» έχει αρχίσει να εμφανίζεται ολοένα και περισσότερο στις σελίδες των αγγελιών εφημερίδων και στο Διαδίκτυο. «Δεν έχουμε ούτε τα απαραίτητα». Με το κοινωνικό κράτος απόν και τους φορείς να αδυνατούν να βοηθήσουν, η μόνη ελπίδα μπορεί να προκύψει μόνο από τον... πατριωτισμό κάποιων φιλάνθρωπων……(η συνέχεια στο www.ethnos.gr με τίτλο "Επαιτούν μέσω αγγελιών και Ιντερνετ")
Χιόνια, όχι στο καμπαναριό, αλλά παντού σήμερα στο νησί και μέχρι ένα υψόμετρο ασφαλώς. Στα ορεινά χωριά τόστρωσε για τα καλά(αυτοί είδαν εκ του σύνεγγυς μια άσπρη μέρα, εμείς εκ του μακρόθεν), αλλά κι ο εγγύς Καρβούνης δεν πήγε πίσω, έτσι για να παίρνουμε κι εμείς εικόνα. Δυστυχώς το χιόνι είναι ο μόνος τρόπος για να δούμε σαν χώρα και σαν λαός μια άσπρη μέρα, γιαυτό ίσως και τα εθνικά μας κοκόρια, οι τηλεοπτικοί αστέρες, μέρες πριν με την σύμπραξη των διαφόρων Αρνιακών, διατυμπανίζουν την έλευση του χιονιού ακόμη και μέσα στις πόλεις, για δύο λόγους. Ο ένας είναι η άσπρη μέρα που θα φανεί, αλλά που καλό είναι να φανεί και εντός των πόλεων, κι ο άλλος ο φόβος να πάρουμε όλοι τα βουνά για να δούμε από κοντά άσπρη μέρα εγκαταλείποντας τους δέκτες μας και να μείνουν με τα...μαρκούτσια στο χέρι.
Το πρόσωπο της συγκυρίας, που όλοι οικτίρουν αλλά όλοι παρακολουθούν. Κάθε βράδυ την ώρα της πρόγνωσης του καιρού στα κανάλια, όλοι στην Πετρούλα γυρίζουν κι αφήνουν παραπονεμένους από Διαμανταρίδη μέχρι Αρνιακό και Ζιακόπουλο(όχι ο Αρναούτογλου είναι εκτός συναγωνισμού, αυτός δεν λέει καιρό, αυτός κάνει καθημερινό διδακτορικό στην μετεωρολογία). Αξιοσημείωτο λοιπόν δεν είναι που κάποιος, ο Μαλέλης συγκεκριμένα, δ/ντής ειδήσεων του STAR (τώρα όταν λέμε ειδήσεις μη το παίρνετε και τοις μετρητοίς έτσι;), είχε την ιδέα να βρει μια Πετρούλα που να λέει τον καιρό "εναλλακτικά", είναι που στη χώρα του χαβαλέ τέτοιες ιδέες πιάνουν και φέρνουν ακροαματικότητα και εξ αυτής χρήμα. "Είναι τα οράματα που λείπουν διότι δεν και τα λοιπά, αλλά για τέτοια θα λέμε τώρα; Εμείς να,να, να!"(Δήμος Μούτσης, ΝΑ).
·Ζούμε την εποχή των στερεοτύπων. Παντού σε όλες τις εκφάνσεις του βίου μας, για όλα όσα μας συμβαίνουν, στη κάθε μας συνδιαλλαγή έχουμε ένα στερεότυπο που το αμολάμε κι όποιον πάρει, αλλά το βασικότερο, το συνηθέστερο, αυτό που είναι σε πρώτη χρήση είναι το τετριμμένο «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ». Δεν έρχεται γιορτή, δεν νοούνται γενέθλια, δεν υπάρχει εθιμική ημέρα, που να μην ακούσεις αυτό το γαμ… το ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ. Αφορμή για να βγάλω το απωθημένο μου με αυτή την κατ΄ ευφημισμό ευχή, στάθηκε η χρησιμοποίησή του και χτες Τσικνοπέμπτη! Χρόνια πολλά ο ένας, χρόνια πολλά ο άλλος… Λες και χάθηκαν οι ευχές ρε γ… Κι έχουμε τόσες παραλλαγές, που θα μπορούσαμε να πλουτίσουμε το λεξιλόγιο των ευχών μας και να τις κάνουμε και ουσιαστικότερες. Π.χ. γιορτάζει την ονομαστική του γιορτή κάποιος πες του ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ, ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ, είναι μια όποια επέτειος, πες ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ γιατί σώνει καλά πρέπει να ευχηθείς ποσότητα ετών κι όχι ποιότητα, είναι Τσικνοπέπμπτη, πες ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ, είναι Πάσχα πες ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, είναι Χριστούγεννα πες ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, είναι Πρωτοχρονιά πες ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ, όχι σε όλους και σε όλα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ που να πάρει.
·ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΩΝ συνέχεια… Μας το μεταδώσανε οι Αμερικάνοι(άλλοι στερεοτυπάδες κολημμένοι αυτοί) και μεις το σέρνουμε χρόνια τώρα… ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ (TERRORISME). Κάνανε τα όσα κάνανε τόσα χρόνια οι 17Νίτες τρομοκρατία, βάζουν βόμβα σε μια τράπεζα, τρομοκρατία, βάζουν 2 γκαζάκια κάτι αλητήριοι, τρομοκρατία και οι παραφυάδες αυτής, δεύτερη γενιά, τρίτη γενιά, ομάδες που αυτονομήθηκαν από την τρομοκρατία και δρουν μόνες τους… Και δώστου η παραφιλολογία και δώστου να βγαίνουν κάτι ειδικοί τάχα και δώστου αναλύσεις. Και φυσικά δώστου οι πιέσεις από την μαμά υπερδύναμη και την εξαρτημένη κόρη για λήψη μέτρων και δώστου οι αιχμές για ταξιδιωτικές οδηγίες και άλλα τέτοια μέτρα συνετισμού. Τι πάει να πει τρομοκρατία όμως; Τρομοκρατία δεν είναι και οι επεμβάσεις σε ξένες χώρες των ισχυρών; Τρομοκρατία δεν είναι η άγρια εκμετάλλευση του πλούτου των φτωχών(χωρών και ανθρώπων); Και είναι τρομοκρατία τα γκαζάκια πέντε περιθωριακών που όλη μέρα κοιμούνται και το βράδυ αμολιούνται για να εκτονώσουν την ανία τους;Είναι τρομοκρατία η όποια ενέργεια απόγνωσης αυτών που δεν έχουν πια άλλα περιθώρια ανοχής από ένα σύστημα που τους έχει στη πρέσα χρόνια; Μήπως είναι καιρός πάλι να ακουστεί η φωνή του Γέρου της δημοκρατίας που ειπώθηκε σαν απάντηση στην τρομοκρατία της εποχής(που ήταν τρομοκρατία): «ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ» ;
...έχει κι αλλού πορτοκαλιές, που κάνουν πορτοκάλια...
...αλλά τα Σαμιώτικα έχουν άλλη γλύκα(όπως και κάθε τι Σαμιώτικο άλλωστε και γιατί να το κρύψωμεν). Εικόνα σημερινή από τα πάλαι ποτε Περιβόλια, που με την ανοικοδόμηση τείνουν να γίνουν περιβόλι(ένα και πολύ) . Κι άντε τώρα συγκρίνετε αυτή την εικόνα, με τα μπετά παραπέρα που βρίθουν. Αλλά, η "ανάπτυξη" βλέπετε, αυτή που μας έφαγε και σε λίγο θα τρώμε πορτοκάλια Αργεντινής, γιατί τα δικά μας τα "απαλλοτριώσαμε" για να χτίσουμε ρούμς. Τέλος πάντων, Καλησπέρα σας!!!
Παραιτήθηκε ο υπουργός Οικονομικών της Ιαπωνίας και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, γιατί; Γιατί αποκοιμήθηκε στη σύνοδο της G 7 κι επειδή είχε πιεί ένα ουίσκι όπως είπε(ένα, ή ένα-ένα;) κι είχε πάρει κι αντιβιοτικά… Μια ζωή χαρακίρι αυτοί οι Γιαπωνέζοι, δεν λένε να ξεφύγουν από την παράδοση. Το χαρακίρι εννοώ(κανονικό ή πολιτικό). Και τι έγινε ρε παιδιά; Ο άνθρωπος ταξίδεψε από του διαόλου τη μάνα, ήταν και χαπακωμένος, ρούφηξε και κάμποσα «καθαρά» νάρθει να στανιάρει και ν΄ αντέξει τη σύνοδο εν μέσω παγκόσμιας κρίσης, χαλάρωσε στην αίθουσα, ήρθε και η αποχαύνωση. Αλλά άμα το πάμε έτσι ξέρετε-για παράδειγμα εδώ στην Ελλάδα-πόσοι θα΄πρεπε να παραιτηθούν είτε γιατί συμμετέχουν σε συνεδριάσεις πιωμένοι, είτε κοιμισμένοι(το συνηθέστερο), είτε «κοιμούνται» γενικώς και αορίστως ; Δηλαδή τι να κάνουμε; Να βάλουμε βόμβα στα θεμέλια του συστήματος; Ή να κάνουμε αλκοτέστ σε βουλευτές και υπουργούς πριν μπουν σε συνεδρίαση και οι παραβάτες θα χάνουν το δίπλ… συγνώμη την ιδιότητά τους για 3, 6, ή 12 μήνες; Είδατε όμως διαφορά κουλτούρας ημών και των Ιαπώνων; Ζήτησε συγνώμη από τον πρωθυπουργό και τον Ιαπωνικό λαό παραιτούμενος.. Εδώ σε μας χώρια που δεν παραιτείται κανείς εύκολα, ακόμα κι αν τον «παραιτήσουν» δεν έχει μια συγνώμη. Το μόνο ότι ο πρωθυπουργός τους ευχαριστεί για την προσφορά τους. Και ύστερα από τόσες παραιτήσεις και ευχαριστίες, ένας μόνο βρέθηκε διατεθειμένος να αυτομαστιγωθεί χάριν του πρωθυπουργού στην πλατεία Συντάγματος(καλά δεν το δένουμε κιόλας, ας είναι και στου Ψυρρή στα μεζεδοπωλεία μπροστά), ο Βουλγαράκης. Γιαυτό σας λέω, δεν είμαστε λαός!
·Τεράστια αύξηση της εγκληματικότητας καταγράφηκε στους στατιστικούς δείκτες και βέβαια τα κανάλια άδραξαν την ευκαιρία για ουρανομήκεις κραυγές, προκειμένου να τρομάξει το πόπολο και να μαζευτεί περισσότερο στον καναπέ του και να αυξήσει την τηλεθέαση των «σουποειδών» προγραμμάτων τους. Και πού είναι η αστυνομία και τι κάνει η αστυνομία…. τα γνωστά. Η αστυνομία είναι αυτή που ήταν και χειρότερη. ΄Ενας γραφειοκρατικός-κατασταλτικός-σεκιουριτάδικος μηχανισμός κι αν δεν αναθεωρηθεί εκ βάθρων ο ρόλος της, όχι μόνο η εγκληματικότητα θα αυξάνεται, αλλά θα ξεπεράσουμε και το Σικάγκοοοοο! Πρέπει να αναθεωρηθεί το καθεστώς των φυλάξεων των διαφόρων προβεβλημένων προσώπων. Δεν μπορεί ο καθένας που νομίζει ότι απειλείται να του διατίθεται αστυνομικός ή αστυνομικοί, δεν μπορεί ο κάθεχλιμίντζουρας, που έκανε ένα φεγγάρι υφυπουργός να απολαμβάνει αστυνομικής προστασίας εφ΄ όρου ζωής. Γιατί δεν αναθεωρείται το απαράδεκτο αυτό καθεστώς; Γιατί δεν το θέλει κανείς. Ούτε οι πολιτικοί(αποφασίζοντες), ούτε οι αστυνομικοί(βολευόμενοι), ούτε οι συνδικαλιστές τους(βολεύοντες), ούτε φυσικά και οι διάφοροι επιχειρηματίες που δια της διαθέσεως αστυνομικών γλυτωνουν τα έξοδα των σεκιούριτυ. Με αυτούς λοιπόν που απομένουν διαθέσιμοι στο αστυνομικό σώμα, αφαιρουμένων των εκτελούντων χρέη γραφιά, τα ΜΑΤ, τους φύλακες των Βίπς, πώς θα καταπολεμηθεί η εγκληματικότητα; Και από την άλλη να περιορίζονται συνεχώς τα ατομικά και δημοκρατικά δικαιώματα χάριν της ασφάλειας και περνούν «αβρόχοις ποσίν» οι «στρατηγοί» τις ρυθμίσεις τους. Και μην μασάς ΄Ελληνά μου όταν σου κουνούν μπρος στη μύτη σου τα κλειδιά της ασφάλειάς σου, σαν δικαιολογία για να σε δέσουν με την αλυσίδα από το μπρελόκ τους. Γιατί όπως είπε κι ένας μεγάλος Αμερικανός(συγνώμη μου διαφεύγει το όνομα): «΄Οποιος απαλλοτριώνει την ελευθερία του χάριν της ασφάλειας, δεν έχει ούτε το ένα, ούτε το άλλο».
Η ΜΕΙΩΣΗ των δαπανών του Δημοσίου, την οποία η κυβέρνηση θεωρεί μοχλό για την υπέρβαση της κρίσης, μοιάζει με ειρωνεία στην περίπτωση κατά την οποία ευσταθούν οι εκτιμήσεις 84 βουλευτών του ΠαΣοΚ, οι οποίοι σε επερώτησή τους κατηγορούν την κυβέρνηση Καραμανλή ότι βαρύνεται για σπατάλη του δημοσίου χρήματος και για ανεύθυνη διαχείρισή του.
Το κόστος της γραφειοκρατίας στη χώρα μας, σύμφωνα με την τελευταία επίσημη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπερβαίνει τα 15 δισ. ευρώ τον χρόνο. Από τον Μάρτιο του 2004 ως τον Σεπτέμβριο του 2006, με τα πρώτα 63 νομοθετήματά της, η κυβέρνηση της ΝΔ ίδρυσε: 3 νέα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, 8 νέα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, 5 νέες Εθνικές Αρχές, 4 νέες Γενικές Γραμματείες, 3 νέες Ειδικές Γραμματείες, 398 νέες αμειβόμενες Επιτροπές, 32 νέες αμειβόμενες Ομάδες Σχεδιασμού, 403 νέες θέσεις Ειδικού Προσωπικού και 165 νέες θέσεις συμβούλων σε υπουργεία και οργανισμούς. Το σύνολο των αμοιβών των διοικήσεων, διευθυντικών στελεχών και λοιπών ημετέρων σε οργανισμούς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα έχει υπερδιπλασιαστεί.
Ενδεικτικά: Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας: συνολικές αμοιβές άνω των 600.000 ευρώ τον χρόνο. Διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής: 300.000 ευρώ τον χρόνο. Γενικοί διευθυντές της Εθνικής Ασφαλιστικής: πάνω από 200.000ευρώ τον χρόνο. Διευθύνων σύμβουλος στα Ελληνικά Πετρέλαια: 270.000 ευρώ τον χρόνο. Πρόεδρος στα Ελληνικά Πετρέλαια: 200.000 ευρώ τον χρόνο. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΠΑΠ: περίπου 500.000 ευρώ τον χρόνο. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΔΕΗ:300.000 ευρώ τον χρόνο.
ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΟΤΕΤΣΙ Μια κότα στη Σκύρο-άκουσα σήμερα το πρωί στον Παπαδάκη, την ιδιοκτήτριά της-γέννησε μπλέ(!!!)αυγό. ΄Εχεις πολλές κότες; τη ρώτησαν...΄Οχι δύο έχω όλες κι όλες είπε η γιαγιά. Ε, αυτό που μπορεί να περιμένει τώρα είναι να κάνει η άλλη κότα ένα πράσινο, να πάρει το κοτέτσι τα χρώματα του δικομματισμού. Επιτέλους ο δικομματισμός μπορεί να μην προσφέρει τίποτα άλλο, αλλά άρχισε να κάνει αυγά. Για νάχουμε να του ρίχνουμε. Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΣ ΄Ακουσα το πρωί στον Αυτιά-πού αλλού- τον Λούλη, τον διοικητή του Αγίου ΄Ορους, να κάνει παρέμβαση στους οργανωτές του Πατρινού Καρναβαλιού να μην σατιρίσουν όπως ετοιμάζουν, τον Εφραίμ γιατί έτσι καταρρακώνεται ο θεσμός του Αγίου ΄Ορους και κάποιοι(πόσοι άραγε;) που θα ήθελαν να πάνε στη Πάτρα, δεν θα πάνε γιαυτόν τον λόγο. Και ο υπότιτλος του Αυτιά να γράφει :"παρέμβαση του Αγίου ΄Ορους στο Καρναβάλι"(τελικά είναι περισσότεροι του ενός οι βασιλιάδες-καρνάβαλοι). Το Αγιονόρος θα καταρρακωθεί από την σάτιρα για τον Εφραίμ και δεν καταρρακωνόταν όταν αγόραζε και πουλούσε αυτός; Το Αγιονόρος δεν δικαιούται να παρεμβαίνει σε ένα θεσμό σαν το Καρναβάλι, που έχει σχέση με την έκφραση, όταν μάλιστα δεν σατιρίζεται ούτε ο θεσμός ούτε το σύνολό του, αλλά μερικοί μπίζνεσμεν με ράσα.