Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2008

Ο θησαυρός της σαμιώτικης φύσης...

...τη επιμελεία Γιώργου Φάκα(φίλου και συνάδοντα )ένα μόνο, ελάχιστο δείγμα των όσων έχει ανακαλύψει, συλλέξει, φωτογραφίσει και επεξεργαστεί ο Γιώργος, χρόνια τώρα, περιοδεύων τα βουνά της Σάμου. Ο Γιώργος-με καταγωγή από την Πρώτη Σερρών-έχει κάνει σκοπό της ζωής του, να μην αφήσει είδος ορχιδέας και γενικά άνθους, χωρίς καταγραφή(και διάσωση, γιατί όχι) και η διαβίωσή του επί πολλά χρόνια στο νησί, μας τιμά (και μας αναδεικνύει, γιατί όχι)...
...΄Ετσι και τώρα, που μου έστειλε και με χαρά(και υποχρέωση γιατί όχι) δημοσιεύω την Δακτυλόριζα του Πυθαγόρα, για την οποία έχω επισυνάψει το mail του:
Μοναδικό και εξαιρετικά σπάνιο είδος νησιώτικης ορχιδέας του γένους Dactyloriza.
Το λατινικό της όνομα είναι DACTYLORIZA PYTHAGORAE
Συγκαταλέγεται στις σπανιότερες της Ευρώπης καθώς πρόσφατα πιθανολογήθηκε ακόμα και η εξαφάνιση της.Εχει εντοπιστεί μόνο στη Σάμο και συνυπάρχει με την Dactyloriza romana μόνο που ανθίζει λιγο αργότερα και φέρει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά οπως τα ωχρορόδινα άνθη, την αραιά στίξη τους και το ιδιαίτερα εύρωστο πλήκτρο. Σχηματίζει αραιούς αλλα υγιείς πληθυσμούς σε πολύ επιλεγμένες περιοχές του Καρβούνη στα δάση της μαύρης πεύκης .Ανθίζει στο τέλος Ιουνίου.
Είναι απόλυτα προστατευμένο είδος της Ελληνικής χλωρίδας και συμπεριλαμβάνεται στα είδη της διεθνούς σύμβασης για το εμπόριο των ειδών της αγριας πανίδας και χλωρίδας που κινδυνεύουν με εξαφάνιση(CITES).
Εντοπίστηκε απο τον Γιώργο Φάκα τον Ιούνιο του 2007

3 σχόλια:

Τη 9/27/2008 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Όντως είναι από τα ωραιότερα λουλούδια του νησιού!Το έχω δεί πάμπολλες φορές τσε φύεται πολύ ειδικά στην Παναγιά την Πεταλούδα για όσους κατέχουν την τοποθεσία,εις τον Καρβούνη!

 
Τη 9/27/2008 , Ο χρήστης Blogger Aθηνά Π.Κ. είπε...

Tην καλησπέρα μου συνάδελφε ! Τι ωραίο θεματάκι είναι αυτό ? Έχω μια ευαισθησία με τα λουλούδια !! Ο Γιώργος ο Φάκας είναι άξιος συγχαρητηρίων, για την έρευνα που κάνει ετησίως σχετικά με τις άγριες ορχιδέες της Σάμου, με χιλιόμετρα πεζοπορία με την φωτογραφική μηχανή στα χέρια !!!!

Σε περιμένω για μια βόλτα στην σελίδα μου !! Μην γελάς , ψάξε !!

 
Τη 10/03/2008 , Ο χρήστης Blogger Side21 είπε...

Μια βδομάδα Αθήνα ...
Κοντεύω να τρελαθώ !!!
Μου βάζεις κι εσύ τέτοιες αναρτήσεις
κι επιδεινώνεις την κατάστασή μου.
Μπράβο στο Γ. Φάκα για την ευαισθησία του.
Θαύμασα τη δουλειά του πέρισυ στις
εκδηλώσεις της Νομαρχίας για τη φύση
στο Μουσείο Οίνου με την προβολή σλάϊτς
όταν είχα έρθει με το φίλο μου Μάριο
για την προβολή του ντοκυμανταίρ
"ΣΑΜΟΣ - ΑΡΜΟΝΙΑ".
Θα τα πούμε από κοντά ...

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα