Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008

Τόπε-τόπε και το γκάλλοπ


Ανεπαρκής η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Η ανεπάρκεια των δρομολογίων, η μεγάλη ηλικία των πλοίων και οι λίγοι προορισμοί καθιστούν «ανεπαρκέστατη» την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Β. Αιγαίου.

Την παραπάνω άποψη εκφράζουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι κάτοικοι του νομού Θεσσαλονίκης (70%), των νησιών του Β. Αιγαίου (69%) και επαγγελματίες τουρισμού (82%) και μεταφορών (84%) της Β. Ελλάδας, που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα που ανέθεσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην εταιρεία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis. Σύμφωνα με τα ευρήματα, εννέα στους δέκα Θεσσαλονικείς έχουν ταξιδέψει προς το Β. Αιγαίο, ωστόσο μόλις ένας στους τρεις έχει αναχωρήσει από το λιμάνι της πόλης, διότι δεν υπήρχε μέσον ή δεν βόλευαν τα δρομολόγια ή ήταν πιο μακρύ το ταξίδι.

Για τους ίδιους λόγους, ο πιο δημοφιλής τρόπος για να φτάσουν οι νησιώτες στη Β. Ελλάδα, την οποία έχει επισκεφτεί το 74% των ερωτηθέντων, είναι με πλοίο από Καβάλα (21%), παρόλο που δύο στους τρεις (64%) είχαν ως προορισμό τους τη Θεσσαλονίκη. Οπως προκύπτει, εξάλλου, από τις απαντήσεις που έδωσαν οι ερωτηθέντες τουριστικοί πράκτορες, το 50% των πελατών τους ταξιδεύει με πλοίο από Πειραιά και Ραφήνα, έναντι μόλις του 27% που επιλέγει να αναχωρήσει από Θεσσαλονίκη, ενώ ένας στους τέσσερις εκτιμά ότι το επιπλέον κόστος που επιβαρύνει τους ταξιδιώτες εξαιτίας της εναλλακτικής διαδρομής ανέρχεται σε 20%-30%. Και οι μεταφορείς αναγκάζονται να επιλέγουν εναλλακτικές διαδρομές προώθησης των προϊόντων στα νησιά του Β. Αιγαίου, γεγονός που, όπως εκτιμούν, αυξάνει κατά 35% περίπου το κόστος μεταφοράς τους. «Δεν στοιχειοθετείται η αντίληψη ότι οι γραμμές από και προς τη Θεσσαλονίκη είναι άγονες. Η απελευθέρωση της αγοράς θα προκαλέσει, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, τη δρομολόγηση νέων πλοίων για περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, κ. Δ. Μπακατσέλος, σημειώνοντας πως η διατήρηση της διατίμησης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκαλεί σκέψεις πως άλλα συμφέροντα κρύβονται πίσω από αυτή, δεδομένου ότι «μόλις το 22% των ερωτηθέντων Θεσσαλονικέων δήλωσαν πως οι αυξημένες τιμές αποτελούν σοβαρό πρόβλημα».

Η έρευνα διενεργήθηκε με τηλεφωνικές συνεντεύξεις κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου σε δείγμα 1.214 ερωτηθέντων, μεταξύ των οποίων 600 κάτοικοι Θεσσαλονίκης, 500 κάτοικοι νησιών του Β. Αιγαίου και 114 γραφεία ταξιδίων-τουρισμού και μεταφορικές εταιρείες της Θεσσαλονίκης.

Τ΄ ακούς αγαπητό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής(όλο αυτό μαζί); Ναι ξέρω έχει πολλή φασαρία το λιμάνι και δεν ακούτε καλά.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα