Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008

Ημερολόγιο γέφυρας του Αιγαίου

Ξεκινήσαμε την Παρασκευή 4/7 το απόγευμα με τον ταχύ Μαίανδρο(MEANDER EXPRESS) και σε 1,5 ώρα πατάγαμε την απέναντι ακτή, όπου μας περίμενε μια ζεστή-όχι μόνο λόγω της ζέστης-υποδοχή. Περίσσεψαν τα φιλιά και τα λουλούδια....Το ξενοδοχείο μας ήταν το DERICI επί της παραλίας...
...κι όταν βράδιασε για τα καλά, βρεθήκαμε στη δίνη μιας μουσικής πανδαισίας, Ευανθία Ρεμπούτσικα, Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, ορχήστρα του δρόμου που έβγαζε στα μονοπάτια τ΄ ουρανού...
...αργά φάγαμε στην χερσαία ζώνη της τεράστιας μαρίνας του Κουσάντασι και ρίξαμε τον ύπνο μας στο DERICI...
...το Σάββατο απ΄ το πρωί κόψαμε τις βόλτες μας στην υπερ-αγορά του Κουσάντασι με τα χαλιά και τ΄ άλλα καλούδια της ανατολής και το μεσημέρι βρεθήκαμε στη βιβλιοθήκη του Κουσάντασι, σε ένα μικρό θεατράκι για να παρακολουθήσουμε το ντοκιμαντέρ του Τούρκου σκηνοθέτη Ινσμπιλέκ "ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΞΑΝΑ", που αναφέρεται στο πέρασμα των Σαμιωτών τα δύσκολα κατοχικά χρόνια από κει στο δρόμο για τη Μέση Ανατολή και την υποδοχή τους από τους γείτονες...
...το απόγευμα πρόβα και soundchek ως Μουσική Παρέα Σάμου και αργότερα παίζουμε μερικά τραγούδια μας...
...για να μας ακολουθήσει το χορευτικό του Πολιτιστικού Συλλόγου Μαραθοκάμπου, ο Τούρκος ροκάς της περιοχής και το χορευτικό του Κουσάντασι, μέχρι την 1η πρωινή ώρα, με αθρόα συμμετοχή και θερμό χειροκρότημα απ΄ αρχής μέχρι τέλους...
...η Κυριακή ξημέρωσε με προετοιμασία για την επιστροφή και το KOUSANTASI EXPRESS (πλοιάριο και απομακρυνόμενη πόλη με τον πατερούλη Ατατούρκ στην κορυφή), σε μια θάλασσα-γυαλί...
...μας φέρνει ντάλα μεσημέρι πίσω στα πάτρια...
...Αλλά το ταξίδι στη φιλία δεν τελειώνει εδώ...συνεχίζεται αυτή τη φορά στη πλατεία του Δημαρχείου Βαθέος με νέα καλωσορίσματα...
...με το χορευτικό του Κουσάντασι σε καταπληκτικούς ρυθμικούς χορούς της ανατολής...
...και μουσικό σχήμα σε γνωστά τουρκικά αλλά και ελληνικά τραγούδια...και λουλούδια, πολλά λουλούδια...το είπε κι ο Μουσταφά-εφέντης, ο πρόεδρος του 1ου Φεστιβάλ Ελληνοτουρκικής Φιλίας"Γέφυρες του Αιγαίου" άλλωστε..."δεν προτείνουμε όπλα αλλά μια αγκαλιά λουλούδια" για να αναφωνήσει τρις "BARIS-BARIS-BARIS"(δηλαδή ΕΙΡΗΝΗ!!!)...
...το 4ήμερο φεστιβάλ τέλειωσε την Δευτέρα το βράδυ με τον καλύτερο τρόπο...με Δημήτρη Μπάση, που στο αρχαίο θέατρο Πυθαγορείου, τραγούδησε για δυόμιση ώρες με την κρυστάλλινη φωνή του από βυζαντινούς ύμνους και τραγούδια της Σμύρνης, μέχρι ρεμπέτικα, λαϊκά, Χατζιδάκι και Θεοδωράκη, για να κλείσει με μια αναφορά στην καριέρα του.

...Δυστυχώς η συνάντηση τέλειωσε και τα φίλια μουσικά πυρά έπαυσαν, με μια υπόσχεση όμως από τα χείλη όλων και στις δύο γλώσσες: ΄Οτι θα υπάρξει συνέχεια και οι αποστάσεις θα μικραίνουν με τον καιρό...