Πέμπτη 31 Ιουλίου 2008

Μεταφορικό ισοδύναμο=δικαίωμα

Από το σημερινό ΕΘΝΟΣ, άνευ σχολίων:

Ζητούν ναύλα ίσα με τα χερσαία

Ακριβότερες μέχρι και 1.200% είναι οι θαλάσσιες από τις χερσαίες συγκοινωνίες. Για να διανύσει κανείς μια απόσταση με το πλοίο καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, όταν για μια αντίστοιχη απόσταση στη στεριά, την οποία καλύπτει με τρένο, το κόστος είναι υποπολλαπλάσιο. Δήμαρχοι μικρών νησιών υψώνουν κραυγή διαμαρτυρίας, υπογραμμίζοντας πως «πληρώνουμε 12 φορές περισσότερο για μεταφορές με πλοία κακής ποιότητας, μικρής ταχύτητας και ακόμη μικρότερης μεταφορικής συχνότητας δρομολογίων». Ετοιμάζουν σχέδιο νόμου για την εξομοίωση των θαλάσσιων με τις χερσαίες συγκοινωνίες - το οποίο ενδέχεται να παραδώσουν στους βουλευτές νησιωτικών περιοχών ακόμη κι εντός του καλοκαιριού, ενώ πιέζουν στις Βρυξέλλες, από κοινού με ευρωβουλευτές, την Ευρωπαϊκή Κοινότητα για λύσεις σε κοινοτικό επίπεδο. Οπως υπογράμμισαν χθες στελέχη του «Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών» -έχει συσταθεί εδώ κι ενάμιση χρόνο από δημοτικές αρχές νησιών κάτω των 5.000 κατοίκων, κοινωνικούς φορείς και ιδιώτες- ένα από τα πάγια αιτήματά του είναι το «μεταφορικό ισοδύναμο», που βασίζεται στην απλή αρχή πως οι επιβάτες των θαλάσσιων συγκοινωνιών πρέπει να πληρώνουν τα ίδια με αυτούς των χερσαίων. «Το δικαίωμα όλων σε ίση μεταχείριση είναι άμεση επιτακτική ανάγκη, καθώς είναι ο βασικότερος και αναγκαίος συντελεστής επιτυχίας των νησιωτικών πολιτικών, της εδαφικής συνοχής, της προσπελασιμότητας και σύγκλησης, όλων δηλαδή των διακηρυγμένων πολιτικών της ΕΕ», τονίζει ο δήμαρχος Τήλου, Τάσος Αλιφέρης. «Στη Γαλλία ισχύει κανονιστική πράξη, ώστε το εισιτήριο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες για την Κορσική να μην υπερβαίνει το κόστος του τρένου για την ίδια απόσταση.

Οπως εξηγούν τα μέλη του Δικτύου, το «μεταφορικό ισοδύναμο» μπορεί να γίνει πράξη με την παροχή των ίδιων χρηματοδοτικών εργαλείων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που δίδονται και στις χερσαίες, όπως για παράδειγμα η επιδότηση ναυπήγησης πλοίων για ακτοπλοϊκές γραμμές «δημοσίου ενδιαφέροντος» -από διάφορους φορείς, ιδιώτες, δήμους κ.ά.- όπως χρηματοδοτείται η κατασκευή τρένων, μετρό, λεωφορείων κ.λπ., με τη χάραξη νέων ακτοπλοϊκών γραμμών κ.ά.

Γιάννης Φώσκολος



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα