Επί της οθόνης με μανία
Και μια που είπαμε στο προηγούμενο για το τι πιστεύουν οι νέοι, αυτό τώρα για τις(κακές κατά μία έννοια συνήθειες...λέω τώρα, ποιός θα το κρίνει αυτό, εμείς;)συνήθειές τους και κυρίως για τα λεγόμενα γκάτζετ των καιρών μας, τα "οθονούχα", επί των οποίων όλη μέρα κι εμείς οι μεγαλύτεροι εμπίπτουμε μετά μανίας. Για προσέξτε τι λένε κάποιοι, ειδικοί και καλά:
Μια γενιά εγκλωβισμένη σε οθόνες
Τηλεόραση, Ιντερνετ και κινητό τηλέφωνο, πολλές φορές και σε ταυτόχρονη χρήση
Με τον ήχο της τηλεόρασης ως διαρκή ηχητική υπόκρουση, οι σημερινοί έφηβοι ζουν με το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το ipod στα αυτιά και τον ηλεκτροντικό υπολογιστή στην ποδιά τους. Η «γενιά Μ» (από το αγγλικό multitasking, που σημαίνει την ταυτόχρονη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών) ερωτεύεται, επικοινωνεί, πολιτικοποιείται μέσω Ιντερνετ και τηλεόρασης, «αναπνέει» μέσα από οθόνες. Οι στατιστικές είναι ενδεικτικές. Στις ΗΠΑ η έκθεΜια νέα απειλή για τους Ελληνες εφήβους, η εξάρτηση από το Διαδίκτυο
Της Πεννυς Μπουλουτζα
Μπορεί να σταματήσουν το σχολείο. Να απομονωθούν από την οικογένεια και τους φίλους. Να είναι επιθετικοί με τους γονείς. Να μην τρώνε. Να μην γυμνάζονται. Να μην πλένονται. Να μην κοιμούνται για 24ωρα. Μπορεί ακόμα και να κλέβουν χρήματα από την οικογένεια για να «παίζουν» στα ίντερνετ καφέ.Το φαινόμενο της εξάρτησης από το διαδίκτυο, είναι μία νέα -σχετικά- απειλή για τους Ελληνες εφήβους, που «πιάστηκαν» απροετοίμαστοι από την «ξαφνική» εισβολή του ίντερνετ στην καθημερινή πρακτικήση των εφήβων σε ηλεκτρονικά μέσα είναι 6,5 ώρες, αλλά χάρη στην τέχνη της πολλαπλής χρήσης συσκευών ο χρόνος αυτός ισοδυναμεί ουσιαστικά με 8,5 ώρες. Στην Ελλάδα το 26% αναφέρει καθημερινή χρήση του Ιντερνετ, ενώ το 8% βρίσκεται στον κυβερνοχώρο περισσότερες από 20 ώρες την εβδομάδα.
Τηλεόραση, Ιντερνετ και κινητό τηλέφωνο, πολλές φορές και σε ταυτόχρονη χρήση
Με τον ήχο της τηλεόρασης ως διαρκή ηχητική υπόκρουση, οι σημερινοί έφηβοι ζουν με το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το ipod στα αυτιά και τον ηλεκτροντικό υπολογιστή στην ποδιά τους. Η «γενιά Μ» (από το αγγλικό multitasking, που σημαίνει την ταυτόχρονη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών) ερωτεύεται, επικοινωνεί, πολιτικοποιείται μέσω Ιντερνετ και τηλεόρασης, «αναπνέει» μέσα από οθόνες. Οι στατιστικές είναι ενδεικτικές. Στις ΗΠΑ η έκθεΜια νέα απειλή για τους Ελληνες εφήβους, η εξάρτηση από το Διαδίκτυο
Της Πεννυς Μπουλουτζα
Μπορεί να σταματήσουν το σχολείο. Να απομονωθούν από την οικογένεια και τους φίλους. Να είναι επιθετικοί με τους γονείς. Να μην τρώνε. Να μην γυμνάζονται. Να μην πλένονται. Να μην κοιμούνται για 24ωρα. Μπορεί ακόμα και να κλέβουν χρήματα από την οικογένεια για να «παίζουν» στα ίντερνετ καφέ.Το φαινόμενο της εξάρτησης από το διαδίκτυο, είναι μία νέα -σχετικά- απειλή για τους Ελληνες εφήβους, που «πιάστηκαν» απροετοίμαστοι από την «ξαφνική» εισβολή του ίντερνετ στην καθημερινή πρακτικήση των εφήβων σε ηλεκτρονικά μέσα είναι 6,5 ώρες, αλλά χάρη στην τέχνη της πολλαπλής χρήσης συσκευών ο χρόνος αυτός ισοδυναμεί ουσιαστικά με 8,5 ώρες. Στην Ελλάδα το 26% αναφέρει καθημερινή χρήση του Ιντερνετ, ενώ το 8% βρίσκεται στον κυβερνοχώρο περισσότερες από 20 ώρες την εβδομάδα.
Από την επεξεργασία των στοιχείων προέκυψε ότι χρήση του διαδικτύου περισσότερες από 10 ώρες την εβδομάδα έχει συσχετισθεί με μεγαλύτερη πιθανότητα «υπερβολής» και των επακόλουθων προβλημάτων. Αντίθετα, η ενασχόληση με το διαδίκτυο στο πλαίσιο του σχολείου αποδεικνύεται προστατευτικός παράγοντας έναντι της ανάπτυξης προβληματικής χρήσης.
Οπως επισημαίνουν οι ειδικοί της Μονάδας Εφηβικής Ιατρικής, τα βασικά συμπτώματα που πρέπει να ανησυχήσουν τους γονείς, είναι ο υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης των παιδιών τους στο ίντερνετ, η μονομανία, η παραμέληση των υποχρεώσεων και άλλων ασχολιών, η απότομη πτώση της σχολικής επίδρασης, η απομόνωση, η επιθετικότητα, η μεταβολή της συμπεριφοράς και η αδιαφορία για πράγματα που παλαιότερα τα ευχαριστούσαν.
Οπως επισημαίνουν οι ειδικοί της Μονάδας Εφηβικής Ιατρικής, τα βασικά συμπτώματα που πρέπει να ανησυχήσουν τους γονείς, είναι ο υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης των παιδιών τους στο ίντερνετ, η μονομανία, η παραμέληση των υποχρεώσεων και άλλων ασχολιών, η απότομη πτώση της σχολικής επίδρασης, η απομόνωση, η επιθετικότητα, η μεταβολή της συμπεριφοράς και η αδιαφορία για πράγματα που παλαιότερα τα ευχαριστούσαν.
Αυτά και άλλα πολλά περιείχε το σχετικό δημοσίευμα, αλλά τα περιόρισα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα