Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2008

ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝΤΑ 23-11-2008

ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝΤΑ 23 Νοεμβρίου 2008
Κυριακή σήμερα και για το μπλόγκ δεν ισχύει το "εκάστην Κυριακήν κλειστόν". Απλώς, κάθε Κυριακή θα έχουμε την παράθεση όλων των "αλιευμάτων" της εβδομάδας, με τα δικά μας ασφαλώς σχόλια. Παρακαλώ, περάστε από τον πάγκο:

Οι γάμοι των Ελλήνων

ΕΙΚΟΝΕΣ

Τα στοιχεία είναι αδιάψευστα. Τη δεκαετία του ’70 πραγματοποιούνταν κάθε χρόνο περίπου 8 γάμοι ανά 1000 κατοίκους. Από τη στιγμή που η χώρα άρχισε να συγκαταλέγεται μέσα στις ανεπτυγμένες χώρες, ο δείκτης γαμηλιότητας άρχιζε να παίρνει την κατηφόρα. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 1996 ο δείκτης γαμηλιότητας διαμορφώθηκε σε 4,24 γάμους, το 1997 σε 5,62, το 1998 σε 5,12, το 1999 σε 5,62, το 2000 σε 4,48, το 2001 σε 5,21, το 2002 σε 5,27, το 2003 σε 5,54, το 2004 σε 4,64, το 2005 σε 5,50, το 2006 σε 5,18 και το 2007 σε 5,16.

Οι γάμοι των Ελλήνων

Σημειωτέον, ο ίδιος δείκτης για την Κύπρο (που παρουσιάζει τόσα κοινά σημεία με την Ελλάδα) το 2007 ήταν 6,80 και το 2001 15. Η πτώση αυτή σε απόλυτους αριθμούς, σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες, αντιστοιχεί χονδρικά σε 30.000 λιγότερους γάμους τον χρόνο. Αν και οι ελληνικές επιδόσεις κυμαίνονται συνήθως λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι προφανές ότι η άλλοτε παραδοσιακή ελληνική κοινωνία, που μέσω του γάμου έβρισκε το νόημα της συνέχειάς της, έχει αρχίσει για τα καλά να εκμοντερνίζεται ή, για άλλους, να φθίνει.Η αστικοποίηση, η αναβάθμιση της γυναίκας στην κοινωνία, η σεξουαλική απελευθέρωση, η αναζήτηση ανεξαρτησίας, η οικονομική δυσπραγία, ανέδειξαν νέα μοντέλα κοινωνικής συμβίωσης και αποδυνάμωσαν τον θεσμό του γάμου, ανεβάζοντας παράλληλα την ηλικία πρώτου γάμου. Συγκεκριμένα, το 1999 η μέση ηλικία πρώτου γάμου ήταν τα 30,3 έτη για τους άνδρες και τα 26,5 για τις γυναίκες, ενώ το 2007 η μέση ηλικία για τις γυναίκες έφτασε τα 28. Και όλα αυτά ενώ το 1980 η ηλικία πρώτου γάμου για τους άνδρες ήταν τα 26 έτη και για τις γυναίκες τα 23.Ξέχωρα, από τα στοιχεία της Eurostat, δεν είναι δύσκολο να παρατηρήσει κάποιος ότι οι Ελληνες παντρεύονται όλο και μεγαλύτεροι, αφού πρώτα έχουν τακτοποιηθεί επαγγελματικά και έχουν διαμορφωθεί ευοίωνες οικονομικές συνθήκες για το μέλλον. Μάλιστα, τα πράγματα αναμένεται να είναι το 2020 ακόμη «χειρότερα». Το 2002 η Kapa Research πραγματοποίησε μεγάλη έρευνα για την Ελλάδα και τους Ελληνες του 2020. Εκεί λοιπόν φαίνεται ότι οι παραδοσιακή οικογένεια πνέει τα λοίσθια, καθώς η πλειονότητα των Ελλήνων (73%) εμφανίζεται απαισιόδοξη και αρνητική απέναντι στη βαρύτητα και στη σημασία που θα έχει η συζυγική σχέση το 2020.

Είναι γεγονός ότι οι γάμοι λιγόστεψαν και κυρίως οι θρησκευτικοί όχι λόγω έλλειψης πίστης, αλλά γιατί είναι πανάκριβοι και "στης ακρίβειας τον καιρό επαντρεύτηκα κι εγώ" ανήκει πλέον στην νεκρή παράδοση.Τις επιπτώσεις απ΄ όλη αυτή την αποχή(από γάμο και τεκνοποίηση)τις βιώνουμε ήδη και θα τις νοιώσουμε πιο βαθιά με την πάροδο των ετών.


Και ο δείκτης γάμου σε καθοδική πορεία

Εκτός από τον γνωστό μας δείκτη Nikkei, στο Τόκιο λειτουργεί και ο δείκτης γάμου, ο οποίος εσχάτως έχει πάρει την κατιούσα. Στο χρηματιστήριο των γάμων συχνάζουν γονείς, με παιδιά σε ηλικία γάμου, οι οποίοι έχουν αναλάβει το δύσκολο έργο της αναζήτησης κατάλληλου συντρόφου για τα βλαστάρια τους. Κι αυτό επειδή εκείνα είναι πολύ απασχολημένα με τις σπουδές και τη δημιουργία καριέρας, ώστε δεν βρίσκουν χρόνο να ψάξουν τα ίδια για το έτερον ήμισυ. Αλλωστε, ο γάμος έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί προτεραιότητα ζωής για τα περισσότερα από αυτά. Τα χρηματιστήρια του γάμου λειτουργούν από 8ετίας, με πρωτοβουλία της κ. Μιτσίκο Σαΐτο, μητέρας τριών ενήλικων παιδιών και προέδρου του Ινστιτούτου Γάμου. Οι γονείς προσέρχονται σ’ αυτά με τις φωτογραφίες και τις περγαμηνές των παιδιών τους ανά χείρας, τις οποίες συγκρίνουν με των άλλων και αναζητούν τον πιο ταιριαστό σύντροφο για το παιδί τους. Τα υπόλοιπα είναι θέμα του ίδιου. Αν δεχθεί να δοκιμάσει, μπορεί και να οδηγηθεί στον πολυπόθητο γάμο. Κι αυτό συμβαίνει, κατά τη διοργανώτρια αυτών των ιδιότυπων χρηματιστηρίων, στο 10% των περιπτώσεων. Καθόλου άσχημα, δηλαδή.

Αυτός είναι ο δείκτης Γαμέϊ, που παρουσιάζει πτώση όπως και οι χρηματιστηριακοί. Σε λίγο θα παρουσιάσει πτώση κι ο άλλος δείκτης(ο Στυσέϊ) και...άστα να πάνε!


Εσώρουχα με ενσωματωμένο GPS

12:10 7/11

Πού κυκλοφορεί η καλή σας όλη την ώρα; Η σχεδιάστρια εσωρούχων Lucia Iorio δημιούργησε τα ειδικά εσώρουχα με ενσωματωμένο GPS που ενημερώνουν το σύζυγο για το που βρίσκονται κάθε στιγμή. Η συσκευή GPS βρίσκεται σε εμφανές σημείο δίπλα στην κοιλιά. Βέβαια το GPS δίνει τη θέση των εσωρούχων και όχι της γυναίκας που τα φοράει όταν εκείνη τα βγάλει... Κοστίζουν από 1.200 έως 1.650 δολάρια και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί μόνο ορισμένα σετ σε γυναίκες που τα ήθελαν κυρίως για προστασία, για να ξέρουν οι άλλοι που βρίσκονται κάθε στιγμή. Σ.Κ.

Σωστή η επισήμανση, διότι δεν είναι απόλυτο ότι εκεί που βρίσκεται το εσώρουχο, είναι και το...περιεχόμενό του. Μπορεί και για λόγους καμουφλάζ το εσώρουχο με την συσκευή ανίχνευσης(ελληνομάνια)να είναι αλλού και το περιεχόμενό του να απολαμβάνει την...απουσία του(του εσωρούχου).


Σουτιέν για αγόρια: best seller στην Ιαπωνία

11:41 21/11

Ποιος είπε ότι τα σουτιέν είναι μόνο για τα κορίτσια; Μάλλον η κοινή λογική. Όμως οι Ιάπωνες, για άλλη μια φορά, επαναστατούν ενάντια στην κοινή λογική και λανσάρουν «σουτιέν για αγόρια» το οποίο γίνεται best seller στα Ιαπωνικά e-shop. Το σουτιέν για άντρες λανσαρίστηκε πριν από δύο εβδομάδες, αρχικά σε ένα πολυκατάστημα εσωρούχων το οποίο ξεπούλησε 300 αντρικά σουτιέν μέσα σε λίγες ώρες έναντι 30 δολαρίων το ένα. Η διευθύνουσα σύμβουλος του καταστήματος δήλωσε έκπληκτη «από τον αριθμό των αντρών που ψάχνουν τη γυναίκα μέσα τους» συμπληρώνοντας: «από τότε που λανσάραμε το σουτιέν, λαμβάνουμε συνεχώς μηνύματα καταναλωτών που λένε «περιμέναμε καιρό ένα τέτοιο προϊόν»?!Το σουτιέν διατίθεται σε μαύρο, ροζ (αλίμονο) και λευκό και αποτελεί το νούμερο ένα προϊόν σε πωλήσεις στα e-shop της Ιαπωνίας ενώ πρωταγωνιστεί και σε φόρουμ συζητήσεων στα Ιαπωνικά ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα (τύπου Facebook) με τίτλο "Πρέπει να φοράνε οι άντρες σουτιέν;" Σ.Κ.

Το ερώτημα τι να το κάνουν οι άντρες το σουτιέν φυσικά ανακύπτει αβίαστα. Αλλά η είδηση μου θύμισε ένα από τα χιλιάδες ωραία του Χάρυ Κλύν: "Γιόρταζε η γυναίκα μου και μου λέει, τι θα μου πάρεις; Τι θέλεις ρώτησα. Θέλω να μου πάρεις ένα σουτιέν. Τι να το κάνεις της λέω, σάμπως έχεις και τίποτα να βάλεις μέσα; Κι αυτή μου απαντάει: Ε, και τι μ΄ αυτό, σάμπως και συ δεν φοράς σώβρακο;

Ο ΕΠΙΠΛΕΩΝ



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα